mandag 8. november 2010

Dag Nabbit!

Gobbas godt å vær tebage i Bishop! Det har gått nesten 5 år siden forrige besøk, men eg huske fortsatt godt de 40cm med blaud nysnø som dekka telta og gjorde at me måtte grava ut bilen med steikepanne og gryter.
Denne gang e været en smule meir behagelig med omtrent 25 grader de første 4 dagene. I slike temperaturer føles steinen i Buttermilks som tortur, og einaste måte å få ok forhold e å buldre akkurat i grålysninga. Needlees to say - lyset tidlig om morgenen i ørkenen er heilt fantastisk.
Ift til buldringa føltes alt ganske tungt i starten. Fikk gått sitstarten på en veldig fin bulder som heiter Solitaire 7C. Ikkje store nyehende, men denne fikk eg nesten førstebestigning på da eg var her for 7 år siden. Føltes lettere (heldigvis) og skarpere nå.

For å finne bedre forhold var planen å dra til Yosemite, men iløpet av de siste 2 dagene har været snudd fullstendig og passet er stengt. Forholdene i Bishop er blitt betraktelig bedre, og igår fikk eg gjort alle flyttan på The Buttermilker. Sinnsykt tøffe og jævli tunge flytt.
Hadde og et gjensyn med the Happy boulders for å komme litt i ly for vinden, og fikk repetert Acid wash V10, Toxic avenger V9 og gjekk sitstarten på en ganske tøff egg ved navn Grindrite V3. Sitstarten er rundt V10/11 tippar eg. Stor mulighet for at det var nytur au, iflg topo forfatter Wills Young som også var tilstede.
yes yes alles gut. Trøttleiken fra sveits begynne å gje seg og forholda e forhåbentligvis coming this way.


My sweet ride, dood!

Grindrite sitstart. Ny norskerute i Happies?


samme som over. uten flex.


Denne ca 1m lange slangen låg å koste seg midt i veien, og ville helst ikkje flytta på seg. Måtte te slutt hjelpan med pussepinnen. Ikkje klapferschlangen, men Pacific gopher.



The solitaire boulder. Very nice and very sharp.




Morgengry i Buttermilks






Morgenkaffe kl0600 deranne. Bedre enn drid!




1 kommentar:

  1. Kul bil! Eg misunne deg så SINNSYKT! Eg og vil på tur... Laaaang tur. Støta på å gje gass. Me holde oss i oltis å gloppis meanwhile, ikkje gale det helle :-) Prates på sikt. Meir bilde å historia!

    SvarSlett